Dipuji Lebih Tampan dari Reino, Pengusaha Teman Luna Kena Isu KDRT Hingga Kondisi Eks Istri Begini
Selebriti

Meskipun Faisal Nasimuddin dapat dukungan dari fans, namun terungkap kalau pernikahan di masa lalu dengan Emilia Hanafi tak harmonis.

WowKeren - Netter sempat membandingkan Faisal Nasimuddin dengan mantan Luna Maya, Reino Barack. Menurut netter, Faisal lebih ganteng dan kaya ketimbang Reino.

"Ko menurutq knp si mantan kemarin nyinyir buka aib luna jgn2 cemburu..msh ada rasa dan tau klo luna dekat dgn yg jauh lebih ganteng..seakan gk terima mgkn," celetuk akun ocetjenengquedewiq. "@ocetjenengquedewiq oh pantes mantannya LM ngoceh melulu ky kebakaran jenggot , congrats mbak Luna , teruslah jadi Wanita hebat yg berbahagia," kata gitamirchandani via akun gosip taante_reempong_officiaall."

Namun dibalik penampilan yang sempurna, masa lalu Faisal ternyata tak kalah kelam dari Luna. Berbeda dengan Luna yang kena skandal video porno, putra konglomerat dan bos otomotif itu dulunya diterpa rumor KDRT.

Faisal sempat menikah dengan perempuan cantik bernama Emilia Hanafi dari 2002 hingga 2016. Dari pernikahan itu keduanya dikarunia 3 anak.

Faisal Nasimuddin

Instagram

Sayangnya perceraian Faisal dan Emilia tak berakhir secara baik-baik. Media Malaysia santer mengabarkan soal rumor Faisal melakukan KDRT pada Emilia. Beberapa bulan lalu, Emilia juga mengunggah ulang foto bukti perlakuan kasar yang diduga dilakukan oleh Faisal di masa lalu. Ia juga sempat berebut hak asuh anak dengan Faisal.

View this post on Instagram

Semenjak posting saya pada 16.5.2018 yg lalu, beberapa artikel telah mula ditulis dan di-viral kan di media sosial utk cuba memburuk-burukkan saya dan keluarga. Mereka dgn 'versi' cerita mereka yg tersimpang jauh dari perkara sebenar. Artikel-artikel yg di- 'Sponsored' ini semua jelas menunjukkan bahawa pihak-pihak tertentu sudah tidak senang duduk. Inilah cara mereka 'membalas' utk cuba mengelirukan org ramai. Tak mengapa, kebenaran akan diketahui jua. Bukti-buktinya ada, cuma tunggu diberi peluang utk kemukakannya sahaja.. Insyaallah. Apapun, fitnah-fitnah jahat ini tidak akan menggugat semangat saya, atas dorongan & sokongan org ramai, utk terus menuntut keadilan. Allahuakhbar. Bak kata seorang tokoh politik negara: "lawan tetap lawan". P/s: Ramai org bertanya, betul ke saya ada taekwando black belt? Jawapan saya: "Tidak ada. Saya hanya pernah sampai blue belt sahaja. Itupun sewaktu darjah dua.. "😁 #JauhkanFitnah #Permudahkanlah #ForTheVoiceless


A post shared by Emilia Hanafi 💋 (@emiliahanafi) on

Walau kasus tersebut sudah berlangsung 3 tahun silam dan Faisal juga dibebaskan dari tuduhan, Emilia agaknya masih berjuang. Ia sempat mengunggah postingan dirinya yang memakai kursi roda. Tak cuma itu, Emilia menyadari kalau nama baiknya tercemar dan dianggap melontarkan tuduhan palsu.

"Semenjak posting saya pada 16.5.2018 yg lalu, beberapa artikel telah mula ditulis dan di-viral kan di media sosial utk cuba memburuk-burukkan saya dan keluarga. Mereka dgn 'versi' cerita mereka yg tersimpang jauh dari perkara sebenar. Artikel-artikel yg di- 'Sponsored' ini semua jelas menunjukkan bahawa pihak-pihak tertentu sudah tidak senang duduk. Inilah cara mereka 'membalas' utk cuba mengelirukan org ramai. Tak mengapa, kebenaran akan diketahui jua. Bukti-buktinya ada, cuma tunggu diberi peluang utk kemukakannya sahaja..Insyaallah. ," kata Emilia.

View this post on Instagram

PART 2 (sambungan dari post sebelumnya) Selesai prosiding, bekas isteri saya telah menunjukkan keengganan beliau melepaskan anak-anak. Kejadian ini telah menyebabkan anak-anak saya berasa bingung, keliru dan takut. Dalam kejadian inilah bekas isteri saya tiba-tiba rebah ke lantai sambil mendakap anak saya dengan kuat. Kejadian yang disaksikan ramai orang di dalam mahkamah telah menyebabkan anak saya terus ketakutan. Kejadian ini telah dirakam oleh individu tadi dari sudut belakang. Saya tidak bertindak ganas, sebaliknya saya telah merayu kepada bekas isteri saya untuk membenarkan saya berjumpa dengan anak saya itu sambil saya menghulurkan tangan untuk mendakap anak saya. Melihat kepada riak wajah anak saya, saya tahu saya tidak akan dapat membawa pulang anak saya pada hari itu. Saya hanya dapat membawa pulang anak bongsu saya, dan saya amat bersyukur. Saya sempat meluangkan masa bersamanya, membawanya berjumpa dengan sepupu-sepupunya dan melepaskan rindu saya yang teramat terhadap anak bongsu saya itu. Pada keesokan harinya, seperti yang diarahkan oleh pihak Mahkamah, saya telah menyerahkan semula anak saya itu kepada penjagaan bekas isteri saya. Saya merayu agar pihak media atau masyarakat tidak menggembar-gemburkan perkara ini kerana ia adalah urusan peribadi dan keluarga saya. Walaupun ada pihak yang sengaja membesar-besarkan perkara ini demi publisiti atau apa pun niat yang lain, saya bersama keluarga saya akan terus tabah dan akur kepada keputusan pihak Mahkamah. Sebagai seorang bapa, saya hanya mahukan penyelesaian yang cepat dan adil demi kebajikan dan masa depan anak-anak saya. 🙏🏽 #sharewithsmf

A post shared by SM Faisal Nasimuddin (@faisalnasimuddin) on

Sejauh ini Faisal tak menanggapi apapun curhatan terbaru Emilia. Namun di 2016, ia sudah menyangkal telah bersikap kasar pada Emilia. "

"Dalam kejadian inilah bekas isteri saya tiba-tiba rebah ke lantai sambil mendakap anak saya dengan kuat. Kejadian yang disaksikan ramai orang di dalam mahkamah telah menyebabkan anak saya terus ketakutan. Kejadian ini telah dirakam oleh individu tadi dari sudut belakang. Saya tidak bertindak ganas, sebaliknya saya telah merayu kepada bekas isteri saya untuk membenarkan saya berjumpa dengan anak saya itu sambil saya menghulurkan tangan untuk mendakap anak saya," tulisnya di Instagram.

(wk/riaw)

Follow Berita WowKeren.com di Google News

You can share this post!

Rekomendasi Artikel
Berita Terkait