Tya Arifin Lahirkan Anak Pertama, Siti Nurhaliza Jadi Nenek
Selebriti

Ini nama putra pertama Tya dan suaminya yang juga anak tiri Siti Nurhaliza.

WowKeren - Pesinetron muda Tya Arifin dan suaminya, Asyraf Khalid, tengah berbahagia. Jumat (31/3), Tya melahirkan anak pertama yang berjenis kelamin laki-laki.

"Alhamdulillah telah lahir secara normal, putra kami bernama Arif Jiwa.. Malaysia, Jum'at 31 Maret 2017," kata Tya di akun Instagramnya. "Pkl 4.33 pm Weight 4.0 kg. Length 55 cm. Terimakasih atas semua doa dan supportnya sehingga berjalan dengan lancar."

Tya juga memamerkan sosok bayinya yang imut. Tak cuma Tya, sang nenek Siti Nurhaliza juga ikut bahagia. Ibu tiri Asyraf itu memamerkan foto bayi Tya dan keluarga besarnya.

Alhamdullillah , bertambah ahli keluarga kami.. Selamat hari kelahiran Arif Jiwa bin Muhammad Asyraf @asyrafkhalid .Tahniah ibu nya @tyaarifinnw .. Pengalaman berada didalam bilik bersalin bersama sama Tya satu pengalaman berharga.. Perjuangan bertarung nyawa..Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul .. wpun pasukan sorak ibu2 iaitu @teezac @komariaharifin @fitriarifinfw dan saya cuba sebaiknya memberi semangat tetapi heroin yg sebenarnya tetap si ibu yg hebat dgn kebijaksanaan DR serta Nurse yg bertugas.. Alhamdullillah.. Kedua duanya selamat dan pengalaman ini akan sentiasa saya ingat .. Besarnya pengorbanan seorang ibu dan Maha Besar NYA KekuasaanMU Ya Allah ..


A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Para netter ikut senang dengan kabar kelahiran putra Tya dan Asyraf. Tak cuma memberikan selamat pada Tya, netizen juga mengucapkan selamat ke Siti Nurhaliza.

"Selamat sudah jadi ibu buat Tya dan selamat juga Siti Nurhaliza udah punya cucu," kata netter. "Alhamdullillah... jadi nek ma dah CT," seru netter. "lhamdulillah dan Tahniah...bt CT seisi klrga atas kelahiran ahli bru. InShaAllah rzki Ct sentiasa utk new born. Dungibab always kipdab@ctdk," kata fans.

(wk/)

Follow Berita WowKeren.com di Google News

You can share this post!

Rekomendasi Artikel
Berita Terkait
Berita Terbaru