Isu Gebetan Luna Maya Pelaku KDRT, Wajah Cantik Eks Istri Faisal Bonyok Bikin Netter Syok
Selebriti

Netter sempat kaget melihat eks istri Faisal Nasimuddin, Emilia Hanafi, yang cantik dan berhidung mancung sempat babak belur terkait kasus KDRT.

WowKeren - Luna Maya masih santer diisukan punya hubungan spesial dengan anak konglomerat Malaysia, Faisal Nasimuddin. Baru-baru ini, keduanya dikabarkan sedang berakhir pekan bersama teman dan keluarga di Bali.

Meski belum ada foto berdua, Luna dan Faisal memang cukup dekat. Keduanya saling berbalas komentar di Instagram masing-masing serta memberikan like.

Luna juga sempat menggoda Faisal di foto ganteng pengusaha otomotif tersebut. Netter tak urung mengomentari soal kedekatan keduanya.

Sebagian mendukung namun tak sedikit yang mulai khawatir. Netter menyadari kalau Faisal masih terlibat masalah dengan eks istri pertama, Emilia Hanafi.

Emilia Hanafi Eks Istri Faisal

Instagram

"Serem lihat ig mantan istrinya, babak belur begitu," kata seorang netter. "IH barusan lihat juga, ah jangan keluar masuk mulut buaya ah mbak bulan, kasihan mantan istrinya lebam parah banget," kata netter. "Orang berkuasa mah bebas yak, padahal itu kdrt tapi masih bebas," tutur yang lainnya.


Sebelum dekat dengan Luna, Emilia dan Faisal menikah 2002 hingga 2016. Dari pernikahan tersebut mereka dikarunia tiga anak.

View this post on Instagram

Ramai yg bertanya- apa tindakan yg saya ambil selepas insiden yg berlaku ke atas saya. Saya ingin terangkan sedikit bagi mengelakkan kekeliruan. Selepas insiden keganasan terhadap saya dlm bulan Nov 2015, laporan polis telah dibuat. Mahkamah telah mengeluarkan beberapa Perintah Perlindungan utk melindungi saya &anak-anak drpd keganasan 'si dia'. 'Si dia' didakwa di Mahkamah Majistret Jenayah(di bawah S.326A Kanun Keseksaan).Tapi kes tersebut telah beberapa kali ditangguhkan(hampir lebih dari 1 setengah tahun) Tidak ada perbicaraan penuh dijalankan. Saya tidak pernah dipanggil sebagai saksi &langsung tidak diberi peluang mengemukakan bukti &keterangan. Pada 30.8.2017 Mahkamah Majistret Jenayah KL telah buat keputusan mengatakan 'si dia' "dilepaskan & dibebaskan" tanpa perbicaraan, yg saya difahamkan atas sebab 'teknikal' sahaja. Semua orang terkejut.Saya meminta pandangan beberapa pihak,mereka kata keputusan sedemikian adalah tidak logik & tidak munasabah. Bagaimana boleh "dilepaskan &dibebaskan" tanpa bicara, atau dikatakan tidak bersalah? Pihak Pendakwaraya serta-merta memfailkan rayuan.(Saya difahamkan Pendakwaraya pun dah dipindahkan ke tempat lain) Jadi saya tidak bersetuju jikalau dikatakan bahawa kes tersebut telah 'diadili'. Di mana keadilannya, sedangkan bukti yg ada jelas terpampang. Medical report pun ada.Sekurangnya, bukti dikemukakan dan 'si dia' & saya dipanggil utk beri keterangan di Mahkamah. Tapi, itu semua tidak berlaku. Wallahu'alam. Sebelum ini,saya takut utk mendedahkan perkara yg berlaku krn beberapa kali saya &ahli keluarga diugut,difitnah, diekori,diganggu & macam2 lagi. Namun,begitu banyak sokongan diberikan oleh org ramai utk saya terus berjuang mempertahankan hak anak-anak& saya sekeluarga. Kami hanya mahukan keadilan & tidak mahu ditindas. Saya sangat terharu atas sokongan org ramai. Terima kasih kpd yg mendoakan. I wish to thank everyone for the love,doa & support u have shown me. Hanya Allah SWT yg mampu membalasnya For the voiceless victims of violence& injustice we do need to start speaking up &be courageous. Bismillah.I am not afraid anymore. I will be heard. #NewHope #ForTheVoiceless #Justice #Permudahkanlah

A post shared by Emilia Hanafi 💋 (@emiliahanafi) on

Sayangnya rumah tangga mereka dilanda masalah hingga Emilia melapor atas kasus kekerasan yang dilakukan Faisal. Wanita berwajah cantik dan berhidung mancung itu sempat memamerkan fotonya yang bonyok di bagian wajah dan anggota tubuh lainnya.

Saat ini, Emilia masih memperjuangkan kasusnya dan menduga keluarga Faisal mempengaruhi media agar menjelek-jelekkan dirinya. Walau Faisal dibebaskan dari tuduhan, Emilia sepertinya belum menyerah.

"Semenjak posting saya pada 16.5.2018 yg lalu, beberapa artikel telah mula ditulis dan di-viral kan di media sosial utk cuba memburuk-burukkan saya dan keluarga. Mereka dgn 'versi' cerita mereka yg tersimpang jauh dari perkara sebenar. Artikel-artikel yg di- 'Sponsored' ini semua jelas menunjukkan bahawa pihak-pihak tertentu sudah tidak senang duduk. Inilah cara mereka 'membalas' utk cuba mengelirukan org ramai. Tak mengapa, kebenaran akan diketahui jua. Bukti-buktinya ada, cuma tunggu diberi peluang utk kemukakannya sahaja..Insyaallah."

(wk/riaw)

Follow Berita WowKeren.com di Google News

You can share this post!

Rekomendasi Artikel
Berita Terkait