Saleem 'Iklim' Wafat, Siti Nurhaliza Ikut Berduka Cita
Instagram/ctdk
Selebriti

Ucapan duka cita dan doa juga mengalir untuk almarhum pelantun 'Suci Dalam Debu' ini.

WowKeren - Salim Abdul Majeed atau Saleem "Iklim" meninggal dunia di usia ke-57 tahun pada Minggu, 14 Oktober pukul 06.00 pagi waktu setempat. Almarhum sempat dirawat di Universiti Kebangsaan Malaysia Medical Centre setelah mengalami kecelakaan pada September lalu.

Putri Saleem yang bernama Iera Fakhira mengatakan jenazah ayahandanya dimakamkan di pemakaman muslim di Cheras. "Setelah ini akan dibawa ke Surau As-Syakirin di Bukit Mahkota, Cheras, untuk salat jenazah sebelum dimakamkan di pemakaman Muslim terdekat setelah salat Zuhur," kata Iera Fakhira kepada media, Minggu, 14 Oktober.

Penyanyi Malaysia ini menjadi populer berkat lagu-lagu hits yang dibawakannya, salah satunya adalah "Suci Dalam Debu". Wafatnya Saleem "Iklim" pun membuat para penggemarnya bersedih. Ucapan duka cita dan doa terus mengalir untuk almarhum, termasuk dari penyanyi Malaysia kondang lainnya, Siti Nurhaliza.

Melalui akun Instagram pribadinya, Siti Nurhaliza merepost postingan akun resmi Universal Muzik Malaysia. "Takziah buat seluruh ahli keluarga arwah & semoga arwah di tempatkan bersama insan insan terpilih di sana.. Alfatihah," tulis Siti Nurhaliza (14/10).


Akun resmi Universal Muzik Malaysia sendiri menuliskan ucapan perpisahan untuk almarhum Saleem. "Al-Fatihah..seorang penyanyi lagenda, Saleem Iklim telah meninggalkan kita semua pagi tadi..takziah kami ucapkan kepada seluruh ahli keluarga beliau,sama2 kita berdoa agar beliau sentiasa ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..semoga roh beliau dicucuri rahmat.🙏🏻 #salimiklim #lagenda 📸: Astro Awani."

(wk/dian)

Follow Berita WowKeren.com di Google News

You can share this post!

Rekomendasi Artikel
Berita Terkait